Als bedrijf zult u uiteraard een bepaalde identiteit willen aannemen. Deze identiteit zal zich uiteindelijk op verschillende vlakken uiten. In eerste instantie spreekt het voor zich dat ze tot uiting zal komen in de dienstverlening van uw bedrijf. Daarnaast zal ze eveneens terug te zien zijn in de producten die u aanbiedt. Vindt u het bijvoorbeeld als ondernemer belangrijk dat uw producten ecologisch verantwoord zijn? Dan zal dit ook blijken uit het assortiment dat u aanbiedt. Eveneens een belangrijk onderdeel van de identiteit van uw onderneming heeft betrekking tot de huisstijl waar gebruik van wordt gemaakt. Deze huisstijl verklapt stiekem reeds heel wat over uw bedrijf waardoor er in de praktijk maar beter extra bij stil kan worden gestaan. Wilt u ook graag enkele interessante tips krijgen met betrekking tot het vormgeven van de huisstijl van uw onderneming? Dat is mogelijk hier op deze pagina!
Welke kleuren moeten er terugkomen in uw huisstijl?
De basis van uw huisstijl komt uiteraard tot stand door de kleuren waar gebruik van wordt gemaakt. Deze kleuren dienen bij voorkeur te worden afgestemd op het karakter van uw bedrijf. Op dit vlak kunnen we terug verwijzen naar het aangehaalde voorbeeld uit de inleiding van deze pagina. Heeft u er dus met andere woorden voor gekozen om een ecologisch of milieuvriendelijk bedrijf op te richten. Dan zou u kunnen overwegen om de kleur groen terug te laten komen in uw huisstijl. U kunt deze dan combineren met een andere kleur zoals bruin of u kunt gewoon opteren voor de combinatie groen en wit. In de praktijk pakt vooral deze laatste doorgaans bijzonder mooi uit. In ieder geval, vooraleer uw huisstijl te laten maken is het dus belangrijk om even goed stil te blijven staan bij de kleuren die gebruikt moeten worden.
Zorg voor een professionele indruk
De huisstijl van uw bedrijf is meteen ook diens visitekaartje. Dit zorgt er voor dat u altijd rekening dient te houden met het professionele karakter waar uw huisstijl over beschikt. Natuurlijk mag ze opvallend zijn, maar zorgt er dan wel voor dat ze niet te kinderachtig overkomt. Klanten moeten vertrouwen hebben in uw bedrijf evenals de diensten en producten die er door worden aangeboden. Geloof het of niet, maar de huisstijl creëert op dit vlak een eerste indruk die ook naar de toekomst toe ongelofelijk belangrijk kan blijken te zijn. Mede omwille van deze reden wordt het in de praktijk steeds aangeraden om het creëren van uw huisstijl uit te besteden aan een gespecialiseerd bedrijf.
Verlies het overzicht niet uit het oog!
Menig aantal bedrijven kiezen er tot slot voor om een huisstijl te creëren die werkelijk ongelofelijk hectisch is. Op het eerste zicht lijkt dit misschien interessant omdat ze hierdoor in het oog springt, maar dat pakt lang niet altijd even goed uit. Uw huisstijl zal bijvoorbeeld wellicht ook gebruikt worden in uw facturatie en in uw offertes. Voor deze documenten geldt dat een goed overzicht van cruciaal belang is. Bovendien geldt zowel voor offertes als voor facturen uiteraard dat ze professioneel vormgegeven moeten zijn. Een te kleurrijke en / of te hectische huisstijl kan deze professionele uitstraling aanzienlijk temperen en dat kan uiteraard niet de bedoeling zijn, in tegendeel.